قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۱۰/۲۷| برنت ۷۷ دلار و ۷۹ سنت شد

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲ ۱۰ ۲۷| برنت ۷۷ دلار و ۷۹ سنت شد
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۰ سنت معادل ۰.۶۴ درصد کاهش به ۷۷ دلار و ۷۹ سنت رسید.
کد خبر : ۱۵۹۴۴۵

به گزارش ایبنا به نقل از رویترز، افزایش ارزش دلار تقاضا برای خرید نفت را پایین آورده و باعث کاهش قیمت آن در روز چهارشنبه شده است. اما افزایش خطر مختل شدن عرضه نفت در بحبوحه تشدید درگیری‌ها در دریای سرخ مانع پایین آمدن بیش از حد قیمت آن می‌شود.


قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۵۰ سنت معادل ۰.۶۴ درصد کاهش به ۷۷ دلار و ۷۹ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۵۳ سنت معادل ۰.۷۳ درصد کاهش ۷۱ دلار و ۸۷ سنت معامله می‌شود.


درگیری در دریای سرخ نگرانی در مورد تغییر مسیر نفتکش‌ها را افزایش داده که هزینه کشتیرانی و زمانی به مقصد رسیدن محموله‌ها را بالا برده است.

سخنرانی مقامات فدرال رزرو آمریکا در روز گذشته احتمال کاهش زود هنگام نرخ بهره را پایین آورده و باعث افزایش ارزش دلار تا بالاترین سطح طی یک ماه گذشته شده است. بالا رفتن ارزش دلار خرید نفت را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا گرانتر می‌کند.


تحلیلگران عقیده دارند اظهارات سختگیرانه روسای بانک‌های مرکزی از دلایل کاهش قیمت نفت بوده است.


آمریکا در روز سه‌شنبه حمله‌های هوایی جدیدی علیه یمن به دنبال مورد هدف قرار گرفتن یک کشتی دیگر در دریای سرخ، به راه انداخت.


شرکت نفت شل انگلیس حمل و نقل کشتی‌هایش در دریای سرخ را پس از آغاز حمله‌های آمریکا و انگلیس متوقف کرده است. اما شرکت شورون آمریکا همچنان به مسیر خود در دریای سرخ ادامه می‌دهد.

 

منبع: تسنیم

ارسال‌ نظر
فیلم و پخش زنده
بیشتر